.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



zaterdag, september 17, 2005

Kodak richt zich op moeders en oma's

Vrouwen zijn vaak de hoedsters van het familie-album. Zeker als er kinderen zijn, wordt er flink op los gefotografeerd met het mobieltje of de digitale camera. Probleem is dat ze vaak niet goed weten hoe ze al die beelden kunnen afdrukken, terwijl het gros uiteindelijk toch graag een album op schoot heeft. Dat is onze toekomst. Zorgen dat al die opgeslagen foto's worden toevertrouwd aan Kodak-afdrukpapier.

Er zijn nu wereldwijd 60.000 Kodak Kiosken neergezet, een printer met scherm om foto’s vanaf mobieltje of geheugenkaart af te drukken. Dat aantal moet snel verdubbeld worden. Stations, supermarkten, bij toeristische attracties. Nu moeten we positie innemen. Een consument moet meteen kunnen afdrukken, anders gebeurt het niet meer. Hoewel de prijs de komende jaren nog wel gaat zakken, zit daar nog steeds een aardige marge op. Vooral jonge moeders of oma's hebben er echt geen probleem mee 39 cent per foto van hun kroost neer te leggen. De camera's zou je bijna willen weggeven, het gaat om het afdrukken. Kodak is eigenlijk vooral een papierfabriek geworden.


Bert de Wit, verkoopleider Kodak Nederland in BN/De Stem.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Monitored by BelStat - Your Site Counts
This site tracked by OneStat.com. Get your own free site counter.